Boris Šosman – realitní makléř
  • Úvod
  • Nemovitosti
  • Prodané nemovitosti
  • Služby
    • Tržní odhad
    • Jak pracuji
    • Postup při prodeji
    • Postup při vyhledání nemovitosti
    • Chci být tipařem
  • Recenze
  • Kontakt
4. 1. 2022 od Boris Šosman

Exkluzivní smlouva při prodeji nemovitosti: výhody i nevýhody

Exkluzivní smlouva při prodeji nemovitosti: výhody i nevýhody
4. 1. 2022 od Boris Šosman

Stojíte před otázkou, jak nejlépe prodat vaši nemovitost? Jedna univerzální rada neexistuje.

Každá situace, nemovitost i okolnosti jsou jedinečné. Rozhoduje rychlost, cena, typ nemovitosti, situace na trhu a mnoho dalších faktorů. Můžete se rozhodnout prodat nemovitost na vlastní pěst nebo částečně či zcela svěřit prodej jedné nebo více realitním kancelářím. V dnešním článku se zaměřuji na výhody i možná úskalí prodeje nemovitosti s výhradním (exkluzivním) zastoupením jediné kanceláře či makléře.

Co znamená „exkluzivní smlouva“

Exkluzivní zprostředkovatelskou smlouvu (také bývá nazývána výhradní) uzavírá prodávající s vybranou realitní kanceláří nebo makléřem a zjednodušeně znamená, že jako prodávající budete při prodeji (nebo pronájmu) spolupracovat jen s touto vybranou kanceláří či makléřem. A to po celou dobu, na kterou je smlouva uzavřena. Můžete ji uzavřít na dobu určitou, pak může být ze zákona její platnost maximálně 6 měsíců.

Proč uvažovat o uzavření exkluzivní smlouvy

Exkluzivní smlouva vám dá jistotu, že vybraný makléř nebo kancelář udělá pro prodej nemovitosti za nejvyšší cenu maximum. Díky jasně vymezeným povinnostem vnáší do celého obchodu transparentnost a jasná pravidla hry. Při prodeji nemovitosti přes více realitních makléřů nebo kanceláří totiž každý z nich může postupovat jinak a dle svých pravidel. To může způsobit zcela nepřehlednou situaci, kdy souběžně probíhá jednání s více zájemci s různou cenou i podmínkami. Navíc mezi sebou jednotlivé kanceláře a makléři vlastně soupeří. To může vést ke snaze prodat nemovitost co nejrychleji a získat odměnu. Prodejní cena pak nemusí být nejvýhodnější. A tím, že případný prodej není pro kancelář nebo makléře vůbec jistý, nemohou si obvykle dovolit ani tolik investovat do marketingu a dalších nástrojů, které pomáhají úspěšnému prodeji za co nejlepší cenu.

Výhody exkluzivní smlouvy

  • Prodej 100 % pod kontrolou. Svěřit prodej jednomu makléři znamená, že si jako prodávající společně s makléřem předem nastavíte podmínky prodeje a ty můžete zahrnout do smlouvy. Mezi prodávajícím a kanceláří vzniká vztah důvěry založený na vzájemném dialogu a informování o všech krocích s ohledem k vaší konkrétní životní situaci a typu nemovitosti.
  • Transparentnost a důvěryhodnost. V případě zapojení více realitních kanceláří nemají ani kupující jistotu, zda náhodou jiná realitní kancelář nejedná s jiným zájemcem. Mohou začít vyřizovat úvěr, a přitom neví, zda nemovitost získají. Exkluzivní smlouva celkově zvyšuje důvěryhodnost prodeje pro kupující.
  • Maximální marketing. Vybraný makléř nebo kancelář mají s exkluzivní smlouvou jistotu, že se jim vyplatí investovat do prodeje nemovitosti čas, energii i peníze. A to by se mělo projevit na zvolených marketingových nástrojích, celkové péči o proces prodeje i výsledku. Dobrý makléř obvykle spolupracuje na prodeji s dalšími odborníky: právníci, stavební odborníci, marketingoví specialisté a řada dalších. Investovat do prodeje v případě více zapojených makléřů se mu nemusí vyplatit a nebude ani tolik motivován k maximálnímu výkonu.
  • Vyšší prodejní cena. Realitní kancelář nebo makléř mohou díky exkluzivní smlouvě lépe hájit zájmy prodávajících. Nemůže se stát, že někdo jiný nabídne slevu a nižší cenu nebo zkrátka jen jiné podmínky. V případě více zájemců může exkluzivní makléř uspořádat aukci, která je dobrým nástrojem pro získání nejlepší nabídky od všech zájemců.

Nevýhody exkluzivní smlouvy

Při úvahách o uzavření exkluzivní smlouvy je zásadní výběr kvalitní realitní kanceláře nebo makléře a dobře připravená smlouva, ve které všemu rozumíte a máte možnost se k ní vyjádřit. Taková smlouva je totiž závazkem pro obě strany. Obsahuje povinnosti pro realitní kancelář, ale i pro prodávajícího. Například pokud byste chtěli od smlouvy odstoupit, můžete zaplatit smluvní pokutu. Je vždy důležité, abyste si jako prodávající pečlivě vybrali partnera pro prodej vaší nemovitosti.

Jako prodávající byste měli už od prvních setkání cítit jistotu a důvěru. V případě zkušeného realitního partnera získáte díky exkluzivní smlouvě nejlepší servis. Makléř zařídí vše spojené s prodejem nemovitosti, celý obchod proběhne rychleji a nemovitost se prodá za nejlepší možnou tržní cenu. I přes pečlivý výběr doporučuji uzavřít smlouvu s realitní kanceláří nebo makléřem na dobu určitou. Můžete ji přeci kdykoliv prodloužit.

Další článek Jak je to s daněmi u nemovitostídaňové přiznání

Napsat komentář Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

About The Blog

Nulla laoreet vestibulum turpis non finibus. Proin interdum a tortor sit amet mollis. Maecenas sollicitudin accumsan enim, ut aliquet risus.

Poslední příspěvky

Rok 2023 nastavení správné ceny a marketingové strategie19. 3. 2023
AML v realitách: záludné otázky realitních makléřů jako součást opatření proti praní špinavých peněz20. 3. 2022
Každá nemovitost potřebuje reklamu „na míru“, jak ale vybrat ty správné marketingové nástroje?12. 3. 2022

Rubriky

  • Nezařazené
  • Others

Základní informace

  • Přihlásit se
  • Zdroj kanálů (příspěvky)
  • Kanál komentářů
  • Česká lokalizace

Štítky

Agency Apollo13 Information Popular WordPress

Proč Šosman

Při obchodu vždy zastupují zájmy klienta. Vždy udělám maximum pro to aby všichni zůstali spokojeni – takzvaně win win. Mojí prioritou je zachování si dobrého jména a poctivosti. Při práci využívám moderní technologie a svou kreativitu.

Mojí prací je vytvořit skvělý produkt a prodat ho!

Obchodní podmínky.

Zásady zpracování osobních údajů – GDPR.

VOS

Kontakt

BS realitní služby s.r.o.
IČ: 28041763
se sídlem T. G. Masaryka 564/13, 360 01 Karlovy Vary
+420 777 595 674
boris.sosman@aqua-realty.czwww.sosman.cz

Poslední příspěvky

Rok 2023 nastavení správné ceny a marketingové strategie19. 3. 2023
AML v realitách: záludné otázky realitních makléřů jako součást opatření proti praní špinavých peněz20. 3. 2022
Každá nemovitost potřebuje reklamu „na míru“, jak ale vybrat ty správné marketingové nástroje?12. 3. 2022
Vytvořil ©2022 Čistý design
Boris Šosman – realitní makléř
Spravovat souhlas s cookies.
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistické
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketingové
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}